Vítejte na stránkách věnovaných převážně leteckému modelářství a cestování....

Jako malej jsem nikdy moc necestoval, když pominu ležení u moře v Bulharsku, v Itálii, u jezer v Německu nebo někde v kempu v Čechách, což nebylo tak častý nebo si to už nepamatuju, tak se žádný "velký" cestování nekonalo. Nemyslím tím za hranice, protože dřív se nedalo vyjet pomalu nikam, ale myslím tak obecně...rodiče na to nikdy moc nebyli a nejsou. I když možná jsem moc náročnej a my jezdili dost:-)

Možná právě proto se mi v hlavě honily myšlenky na nějaké cesty, s minimem věcí, nezávisle a hlavně bez průvodce:-) Hodně tomu taky přidali různé cestopisné knížky, který jsem měl, a mám pořád, rád.  Už ani nevím co bylo tím prvním impulsem, ale napadlo mě, že vyjet někam na kole by nemuselo být špatný. Začal jsem na něm trochu víc jezdit asi až po 18ti. Teď toho lituju, ale už je to asi jedno:-)

Takže někdy začátkem roku 1999 jsem si řekl, že by to nemuselo být špatný, vyrazit někam na kole. Nechtělo se mi samotnýmu, tak jsem řekl pár kámošům na koleji a v podstatě jsme se dohodli. Ale jak to tak bývá většina z nich vyměkla a nakonec jsem jel jenom s Peťanem, a od tý doby se to s náma táhne....

Je to už dlouho, takže to vezmu trochu stručněji.

Rozhodli jsme se pro začátek udělat nějaký menší kolečko po Čechách a start stanovili na 5.7. 1999. Měli jsme sraz v Žatci u kašny, protože to bylo tak napůl cesty. Sice jsme nevěděli jestli tam nějaká kašna je, ale od tý doby se scházíme vždycky u kašny a funguje to:-) Já vyrazil z Děčína na kole a Peťa z Chebu kousek autem a zbytek na kole. Stihnul jsem to tak jak jsme se dohodli, v pět jsem tam byl, ale chytil mě déšť a byl jsem totálně mokrej. Chyběl mi asi kilometr. No ale sešli jsme se, což je v dnešní době mobilů pomalu neuvěřitelný, ale šlo to:-) Dali jsme si večeři a jeli na Nechranickou přehradu. Byl jsem v kempu po mnoha letech, tak mě ani nepřekvapilo, že jsme neplatili. Došlo mi to až ráno, když na nás z budky od závory někdo volal, ale to už bylo pozdě:-) V noci přišel ztase slejvák, tak jsme narychlo přesouvali stan pod místní přístřešek, protože jsme postavili jen tropiko:-) Holt začátečníci.

Pak jsme pokračovali na jih. V Manětíně jsme se na místním koupališti osvěžili, v Líních u Plzně jsme se pak zastavili u našeho kámoše z kolejí Davida, ale neměl na nás moc čas nebo chuť, tak jsme popíjeli s jeho tatínkem:-) Přespali jsme u nich na chatě v Chalupech, kde jsme už jedno byli na oslavě. Potom jsme přes Klatovy a Horažďovice dojeli do Strakonic, kde jsme byli nuceni v místním vodáckým kempu zůstat dva dny, protože pořád lilo. Tady už jsme platili:-) Volný den jsme využili k poznání nočních Strakonic, ale víc už si nepamatuju. Potom jsme dojeli do Hluboký nad Vltavou, kde jsme přespali v lese a předtím navštívili Silvu, kámošku z Brna,

Dál jsme pokračovali do Českýho Krumlova, další den pak přes Jindřichův Hradec a Telč do Řásný, kde jsme spali v kempu. Potom to byl Pelhřimov, kousek za ním jsme potkali dva cyklisty, co jeli až z Dolomit z Itálie, Havlíčkův Brod a Seč, kde to bylo moc pěkný, ale nějak si to už zase nevybavuju.

Další den jsme jeli přes Hořice, kde zase pěkně lilo a přes kopce dojeli do Trutnova, teda do Pekla, kde jsme zůstali zase v kempu. Druhý den jsme se podívali do Pece pod Sněžkou a pak skončili v Jilemnici na koupališti s místíma "bezdomovcema", což bylo velmi zajímavý:-) Celá akce byla naladěna na ruskou notu a i výzdoba, kostýmy i pití tomu odpovídaly. Tu noc jsme spali pod širákem, tak jsme byli zahřátí:-) V noci přišel nějakej pobejda prosit o cigáro, ale když zjistil, že nemáme, tak zase odešel. Ráno jsme tam byli sami, ostatní asi byli v chajdě, takže jsme je už nikdy neviděli. Každopádně na tuhle akci jsem nezapomněl:-)

Poslední den jsme přes Liberec a Nový Bor dojeli až do Děčína, kde akce končila. Teda pro mě. Peťa jel druhej den až do Kláštěrce nad Ohří, kam pro něj přijel taťka. Ten večer jsme to jaksepatří oslavili, protože až na ten déšť se to povedlo, něco jsme projeli, viděli a poznali co to obnáší přes den šlapat a večer se občerstvovat:-)

Už je to dávno, plno věcí si už bohužel nepamatuju, ale nějaký ty střípky zůstaly. Za těch 12 dní jsme ujeli 1112 km, průměr nic moc, ale na to počasí.....to docela šlo.